уторак, 30. август 2016.

НОСЕ МЕ... ИЛИ НЕ...

1.      
Носе ме... Слуђено време високи набоји
Одскока на путу расутих даљина
Ко то разлева воду правремена
Пусти те ме да се заветујем у име Христа Сина

Носе ме... Дозиви заперка нишчи
Дозреле туге у зоришта рана
Од искона се гнезде загони и ватре
Простирем наде и јутра миром запретана 

Носе ме... Пориви вере до горњег стана
Седмога неба... Несрећни пород пишти
Где су слободари и буне преврата
Што дан посеје ноћ црна смрви и разбишти 

Носе ме... Дозреле боје и очи купинасте 
Тројане се мајке сузом у мукама
Расплетене косе дамарају прела
Бестидно је време на маргини срама 

Носе ме... Несносни наноси белине
Заклетву ти дајем огњиште пресвето 
Распућима дана украду празнине 
Што ноћ одснева заврши проклето 

Носе ме... Речи нерођене у пепелишта
Два се зова у натрашке зачикују
И разгон ветрова мете место сусрета
Две наде ум и душу тек тихо милују 

Носе ме... Побуне свести расвећене
У касну знамен милости су затурене
Векови се поиграли заборавом
А шта ће бити устава са провалом кад крене 

Носе ме... Неносници трагачи пустоши
Тужно јато по надсвођу плавом
У вакате ране на рашљама горе лиле
Дуго сам живео снове... Данас умирем јавом...  

Носе ме... Свици по сокацима туђе ноћи
Детињство се из повоја са сламљаче буди
У мук замучени слегли долови и брда
Скупила се руља радознала... Истини се суди 

Носе ме... Уздарја ретко срцу дарована
Реч је окопнела блатњаве су јужне стране
Приречци ту и тамо јоште северају
Нисам сигуран у исход... Кад ли ће да сване 

Носе ме... Откуцаји била једва чујни
Колоне мисли промичу умом
По окомитој страни засењене риме
Никако да се раскусурам са траумом

 2.      
Носе ме... Или не... Тешко је знати
Опет се дани недањени тоциљају
Шавови рубни и разделничке међе
Нагоном нестајања лако пуцају 

Тужно јато кликће по надсвођу плавом
Расплетене косе дамарају прела
Загоне ватре може ли дух верни да потпали 
Блатњаве су јужне стране... Реч је окопнела 

Претворно хришћанство опростило 
Издајнички пољубац проданоме Јуди
Тројанци синови пунолетни већ знају
Сакупила се руља радознала... Истини се суди 

Источне трансверзале тајгама модрим крче
Векови се поиграли заборавом
Мишице мушке одважене белегом мрче
Дуго сам живео снове... Данас умирем јавом... 

© 30.08.2012. Славими® Ј. Зеленкапић
ВРЕМЕПОЛВ /2016/
zelenakap.blogspot.com

Нема коментара:

Постави коментар