петак, 24. фебруар 2017.

ОВДЕ МЕНЕ НЕМА


Ноћас сам будно крстарио улицама ума
Тражећи одбегла раскршћа самоће
До зоре торбарио уснуле успомене
И испирао речи ко белутке по дну реке
А ругала ми се језа и страшила чума
Израслог трња на пољима људске злоће
Не рушите ми дечије ћуприје заноћиле у зене
И не подмећите оклоп корњаче дуговеке

Ако ме питате где сам се изгубио
Знајте стаза је смртна живот без путоказа
И опет звони у поноћ мук истог сата
Грешна ми душа опрост иште целу
Овде сам сапаници моји сиришта слио
У слане воде и леднике тешке од мраза
Шта да вам прича миротворац уочи рата
Са собом и гробом у ову зору белу

На крају села лавеж псећи опомиње
Штап се у претњу преодео осионо
Муштулук чекам одавно да ми јаве
Родила се мушка песма… За окриље
Опет ми трну зуби и глад бере глогиње
У подсвести са дна понора јечи звоно
Уз кичму миле трнци… Жалим мраве
Што мој језик не разумеју и зов пратиље

Трукујем стих по стих ко покрстице
Зеленим концем на бошчалуку глади
Имам новог незваног госта пре зоре
Вилинска кола и слепи мишеви плешу
На боре бледог чела… Кидишу птице
У бразде јесењег угара… Озими јечам нади
Клијање спрема… Пре послушања и покоре
Не светите се распаду и трулом лешу

По полутами занемелој у пустој соби
Оркестар успомена штимује гласне жице
Осветнички пожар се у углу душе спрема
Да спржи млади засад наде ко багремову шуму
Докле да кулучим заробљен у тескоби
Куда ме пусте улице ума воде… Моје очи невиднице
Раскршћа нова не познају… Овде мене нема
Зашао сам трагом песме иза леђа… У разуму

Шта ће човека да овековечи… Ко ће ослободити раздоре
Живота и смрти… Док су се цепале чете и умирале субаше
Са прошлим столећем у раскораку изгубио сам битку
Ни долазеће чашћу знатижељне видике не отвара
Сви моји преци одселили се у атаре гробља горе
Ако се скоро прекине линија наследне лозе наше
И овде никога не буде да тапије чува на пожутелом свитку
Прогоне ума у беспућу… Закључак горки нека сам глувара…

На овај дан © 24.02.2013. Славими® Ј. Зеленкапић
ВРЕМЕПЛОВ /2017/  zelenakap.blogspot.com

Нема коментара:

Постави коментар