уторак, 31. јануар 2017.

ЖИВОТНИ НАУК ЗА СВЕ ЉУДЕ

Мартин Лутер Кинг
„РЕЦИТЕ ДА САМ БИО КАПЕЛНИК ДОБОШАРА“
/Животни наук за све људе /

„С времена на време, предпостављам, сви реално очекујемо онај дан када ћемо сви бити побијени од једног заједничког непријатеља - непријатеља којега зовемо смрт, који је “плата за наш грех.“
Дакле, на њега морамо да мислимо. Тако и ја мислим на тај дан када ће тај страшни непријатељ и мене да усмрти, а после и све људа на земљи. Тада ће ме људи отпратити до гроба, у коме ћу почивати до коначног буђења из мртвих, одакле ће устати сви који спавају у праху земље.
Ја не мислим са страхом у срцу на тај дан. Али кад мислим на њега, у мени се буди мисао о томе шта би људи требало да кажу о мени у тај дан. Зато желим да им препоручим неке мисли које они треба да кажу за мене.
Ако неко од вас буде крај мога одра а читао је ове ретке, док остали припремају мој укоп, и буде желео да нешто каже о мени, прво нека не буде дуг у говору и нека никог не замара причом о мени.
А шта би тај требало да каже за мене над мојим одром кажите му ви који ово читате да не каже да сам био добитник Нобелове награде за мир, јер то није тако важно!
Кажите му исто тако да не спомене ни осталих мојих 300 или 400 других одликовања,-јер то све није тако важно!
Кажите му такође да не каже да сам и ја учио школе,- јер ни то није тако важно.
Оно што бих ја желео да он каже тога дана за мене, то је да је Матрин Лутер Кинг настојао да служи свим људима...
Ја бих исто тако волео да тај каже да се Мартин Лутер Кинг трудио да кроз Божју милост и помоћ воли све људе - свих боја коже, народности и вера.
Исто тако бих желео да тај каже да се Мартин Лутер Кинг трудио да свагда чини само оно што је добро и право.
Исто тако бих желео да тај казе да се Мартин Лутер Кинг трудио да нахрани гладне, да одене голе, обује босе и да је радо посећивао оне који леже по затворима зато што су преступили основне људске законе преступивши прво Божје.
Такође бих желео да тај каже и то да је Мартин Лутер Кинг настојао да служи свим људима, сваком човеку и целом људском роду.
Такође му реците да каже да је Мартин Лутер Кинг љубио Бога и његов закон изнад свега, јер му је тај закон служио као морална сила и света побуда у његовој жељи да служи људима.
Да, моја браћо и другари у војевању за добро и правду, ако би тај заиста желео да тога дана каже нешто о Мартину Лутеру Кингу, реците му, молим вас, да је Мартин Лутер Кинг био Царски капелник добошара, - добошара еванђеља који су добовали за добро, за правду, за мир међу људима у свету, за међусобно разумевање међу свима, за трпељивост, за љубав међу људима свих боја и раса.
Нека тај само то каже, и све друго ће бити без значаја!
А ја ћу ово рећи - пре него дође тај дан: иза себе не остављам никаквог новца, јер га нисам имао довољно. Никоме не остављам ни свој богати намештај, јер на њега нисам ништа полагао. Него оно што остављам свима, то је мој живот који сам посветио Богу и људима.
То би, дакле, било оно што би мој пријатељ казао за мене у тај дан, када ме људи буду спуштали у хладан гроб, у који сви одлазе у мир, у коме су сви људи једнаки, одакле ће такође сви устати из мртвих, да би се појавили на суду Божјем.“

П.С.
4. Априла 1968 године, убијен је Мартин Лутер Кинг. А 15. Јануар када је он рођен, проглашен је у Америци за федерални празник. Фотографија Мартина Лутера Кинга преузета је са интернета.

И ја као сасвим мали „добошар Христовог Еванђеља“ придружујем се овим преписом жељи Мартина Лутера Кинга, да сви људи чују овај животни наук. Придружујем се и песнику који је схватио пролазност овога живота (до Христовог другог доласка), и ево шта нам поручује:
„Ево гроба где се лећи мора, 
да одморим тело од умора. 
Ту је правда заступљена свима, 
ту је просјак раван царевима.“

Прибележио на овај дан:  
© 31.01.2012. Славими® Ј. Зеленкапић
ВРЕМЕПЛОВ /2017/ zelenakap.blogspot.com

Нема коментара:

Постави коментар