среда, 31. јул 2019.

НЕ РАСПОРЕНА ПЕСМА

1
Ако ми распорите душу
Тражећи у њој песму
Немојте распорити песму
Да у ној тражите песника
Ова вишња песма мој је запис вере
Некролог себи ил чиста хомилика
Можете се спорити са песмом
И песником по вашем суду
Песник се неће одрећи песме…
Како да изда себе
И смрви љубави груду
Немилосници знате ли истину
Да песма лечи и убија песника
У даљној гори слободе
Потером кога гоните
Витеза или одметника
Кад песма није мелемна
Потмуло ровари
Ко бол што штреца
На оронулом зиду векова
Хоће ли осванути песник
У ореолу свеца
Ничим не успоравајте мој стих
На Божјим кочијама
Видим језди пучином свемира
Онако свечан и тих
Питају ме критичари:
Како распорити песму
“Од учкура до грла бијела”
А не спознати јој нутрину
Боље је онда да уместо песме
Песници с песмом премину
Из дубина душе извиру сваковрсне море
Ја невешт од мокрог лишћа градим шаторе
Не марим што ми глава кисне васцели дан
У уму траје успомена на празну трлицу
И пусто време што трли сан
Сучу се нејасне нити
У нову потку речи
По сивом камењару
Орлова сурих набој јечи
Усколебало се небо муњама преорано
Не чекај прст сумње да те пробада
Моја последња рано
 2 
Ко ми је погазио и сатро сећања
Разболео сам се од мудролија ваших
И празних већања
Овај живот је болница
У којој сваког боника мучи мука
Како да промени постељу
Имајте самилости бар на самрти
Кад осуђеног питају за последњу жељу
Немојте распорити песму
У песниковом предању
Не прљајте му душу
У парлог никада неће
Зарасти песниково поље
Док он оре небеске њиве
Ваше ће проклињати сушу
Песникову жетву
Није жео срп тупи и неми
Све дивље руже што он их искалеми
Сада су питоми калеми
Истина гесла “ко себе стигне стигао је и друге”
Мене животним друмом води
Под свод Божје небеске дуге
Судите ми самозвани суци
Тако кратко сам живео
А бесконачно дуго мртав бићу
Варате се судије неразумне
И мртав поколења песмом соколићу
Не распорена песма не жуди ореол
Но само истину голу
Песник прекрштених руку грли песму
И у смрти о љубави сведочи не о болу
Сенка смрти је прозирни покров
Који прекрије мртваца на одру
Чекају ме даљине
На крилима песме васкрсавам
За даљину модру…

На овај дан © 31.07.2013. Славими® Ј. Зеленкапић
ВРЕМЕПЛОВ /2019/ zelenakap.blogspot.com 

Нема коментара:

Постави коментар