среда, 25. март 2020.

РАЗМЕЂЕ И ОСА ПЕСМЕ

Вољеној, с љубављу

Пристигла једна света мисао ум да ми разгали
Јутром наде… Чудом је свратила у моју собу
Оживели су завети вере… Нису успут залутали
Зна ли љубљени син Божји ове речи и моју тескобу

Силно се гушим њима у жељи да просветлим дан
И да трун радости задеси у цик зоре драге ми душе
Болом је пројездила ноћ и опет касом трчи вран
Коњ без коњаника… Не дам да куле облаци руше

Куда сада у раскорак надом да заминем
Високо горе к таванској линији јаве у жалу
Често сам гинуо смртно… И сада гинем
У вери да оса песме држи часну вертикалу

Поглед ће још дуго сетан да лута унаоколо
По мрљи испод утабаног и разнизаног пода
Ноге босе не газите опет моје размеђе голо
Клоним се јутрос од тешких речи и изрода

Прстима чешљам седу косу… Слажу се беле мисли
Прочитане… Раскриљени листови из мојих књига
Под нашом жалосном врбом скупа смо Мила кисли
А она јутрос сузе млечи да их пијем са длана брига

Сплиће се тако постхумно нова песма у талас венца
Можда ће мој Роде сутра о њој зборити умно неко
У заносу љубави је пометња… Са ког сам пијо зденца
Оног што смрт точи… На врелу вере знам ја сам те чек'о

И чекам… Хроничар моје душе не мора рећи невиђено
Празним мудролијама шта сам то песмом хтео ти рећи
На које сам те постаменте уздизао моја водиљо жено
Јели Петрарка Лаури или ја Теби сплетох венац већи

Узалуд му је труд… Муком тишине рекох ти више
Но што у запис о песми љубави не умрле може да се удене
Над нашим градом леденије од мостарских лију кише
Сабрат Прешернов својој Јулији римује строфе обгрљене

Ја нисам Петрарка ни Прешерн… Ал' песник срцем јесам
Уз бок им никад стајати нећу… Лаура и Јулија су њихови венци
На ком сам небу срео Тебе Мила моју звезду и данас где сам
Језиком песника нека зборе и они… Гргољима казују наши зденци

Не преводите на њихов код мој дух и код песника у немушти
Ваш говор обезримљен… Зашто мутити празним каменом
Бистре кругове части… Пустите да наша река живота шушти
Таласима… Ми смо своја поља љубави засејали вечним семеном…

На данашњи дан © 25.03.2013. Славими® Ј. Зеленкапић
ВРЕМЕПЛОВ /2013-2020/ zelenakap.blogspot.com

Нема коментара:

Постави коментар